Vegetarian eller?

Ella bäddar o dukar om vartannat. Till dukningar forsar det ut frågor som vi får välja mellan. Exemplevis:
- Vill du ha mjölk eller vatten, mossan?

Igår var Anni o David här och då dukades det lite extra förstås! Både Anni o David fick frågor om vilken mat dom ville ha:
- Vill du ha hamburgare eller ärtor?
(Anni är ju vegetarian så hon har ju inte så mycket att välja mellan ...)

--- ---  --- --- ---
Igår tog vi fram den gamla, lite högre, baljan så Ella fick bada i den. Den är ju fortfarande liten men ändå så hon fick ett litet bad. Hon ville ha ganska så varmt vatten:
- Åh, va skönt. Här kan jag sova.

--- --- --- --- ---
Till lunch för Ella kokade jag lite potatis. Tänkte testa det till fiskbullar. Jag äter inte fiskbullar men jag låtsades förstås att detta var en ny o smaskig rätt för Ella ...
- Blä!
... lite information här till Ella att man kan säga Nej Tack, istället för blä ...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0