Ordförståelse

Idag när jag hämtade upp Ella på förskolan så frågade jag vad hon hade ätit till middag.

Ella: - Inte potatis.
Jag: - Nähä, vad var det då?
Fröken Ida: -Nja, man kan säga att det var en sorts potatis.

Jag: - Mos kanske?
Ella: - Inte Mo(r)s lilla Olle!

---

I bilen kommer vi av någon anledning in på Kungsbacka och jag berättar för Ella att kusinerna Max och Emelie bor där med Pernilla.

Ella: - Heter pappa?
Jag (fast jag egentligen vet vad hon menar men jag vill kolla om hon kan fråga lite tydligare): - Vilken pappa?
Ella: - Max och Emelies pappa, vad heter han?
Jag: - Han heter Micke.
Ella: - Inte Molle!

Vi har läst en (1) Micke o Molle bok en (1) gång för någon månad sen ...

---
Vi har och hälsade på hos Ellas morfar med familj. Vi stannar till på gården lite innan vi går in. Står och klappar ett får, och en bit bort står hunden Simba men Ella menar att: - Där står Inger!
Jättekul tyckte jag men skrattade förstås inte åt henne utan sa bara att det är ju Simba, Inger är nog där inne.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0