Som klippt o skuren?

Ja, nyklippt är Ella!
Igår (efter modig övervägande tillsammans med fassan) klippte mossan lite av Ellas hår! Det var testarna som hängde ner mot ögonen som rök ... okej, jag kanske tog i för nu är det luggen näst intill obefintlig. Men det var roligt för mossan iaf (som gärna vill vara lite av en frisör sådär i smyg) Ella brydde sig inte så mycket.

Lite allmänt:
Mycket prat om Marianne som i sin tur klipper i olika saker. Även mycket snack om olika bildmodeller som äter upp andra bilmodeller. Ella leker mycket med sin servis, med David o vagnen och med grytorna.

Ella är väldigt duktig på att bli torkad om näsan! Oftast kommer hon själv o säger till när det är dags. Ibland vill hon snytas fast där inte finns något snor (kanske långt in som kittlas?) ...

Ikväll när hon satt o tittade på kontrollerna (till tv:n) tryckte hon på en knapp o sa sen högt själv: - Nej. Bara peka!

I princip alltid när där kommer nåt ljud så frågar Ella: - Låter? Och så berättar vi ... Ikväll när Ella satt o drack välling välte fassan ett JÄTTEHÖGT legotorn som smällde ganska högt. Ella sa inte så mycket då men när hon hade druckit upp gick hon o ställde sig i dörröppningen till sitt rum och försökte få fram något som 'hörde' och så gjorde hon något konstigt tecken med händerna. Det såg väldigt gulligt ut och hon försökte nog säga att hon hörde något innan o undrade nu vad det var.

Eller när Ella undrar vad någon gör så säger hon: - Gör dom? Då brukar jag fråga: - Vem då? Och då bara tittar Ella på mig och ser själv helt frågande ut (som att jag ställde en helknasig fråga) och så ställer hon samma fråga igen och jag svara med samma fråga ... o sen skrattar vi sådär hjärtligt!




Bilder finns o snart även film ...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0