Bakslag?

Njae, lite sämre idag på förskolan. Jag var med hela tiden. Mycket 'kramas', inte ens följa med på fruktstunden utan stannade vid mig istället (jag satt ett par, kanske 6 meter bort) fast vi hade sett mig om hon hade hängt på. Gick heller inte för att rita för bordet var bakom min rygg och jag satt kvar. Fast hon påpekade själv det många gånger att hon ville rita.

Övriga föräldrar lämnade så det var bara jag o fröknarna vid lunch. Jag försöker vara "extra konsekvent" mot Ella för att dom ska fatta att dom kan vara lite "hårdare" mot henne ... inte mesa sig så mycket med fåniga frågor. Menmen.

Efter lunchen (som för övrigt bestod av blomkålssoppa med korvmacka) kom de övriga barnens föräldrar och samtliga barn försvann snabbt vilket gjorde att Ella fick all uppmärksamhet av Annika! De satt o ritade i ett rum och Ella satt där hela tiden (gick ut två ggr i början o kollade om jag var kvar, eller ngt sånt) sen gick jag in o ut i det rummet där de satt men Ella brydde sig inte nämnvärt!

Just det, efterrätt till lunch ... Frödinge Ostkaka!! What?! Jag sa stopp. Undrade om där fanns socker, vi kollade och socker var den fjärde största (?) ingrediensen så jag sa att vi har inte börjat med socker till henne än. Men, det är väl verkligen ingen ettåring som behöver en sådan efterrätt??
Imorgon, fredag, ska vi dit ett par timmar på eftermiddagen istället. Endast fem barn då och då är det dags att lämna ...

Efter förskolan blev det sovning i vagnen och vid uppvaknandet hade redan Lina o Fina Stina anlänt. Lite mat (Ella åt bara mackan i princip på lunchen) och sen ut på lekplatsen en runda.

Ellas fassa har kvällsmöte så det var bara Ella o hennes mossa ikväll.

Igår fortsatte nappkastningen ett par ggr men än så länge inget kast ikväll!

Bilder på bilddagboken

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0