Mer i maj - Kullaberg

Joråsåatte.
Jag och Adam tog några timmar och gick rundor på Kullaberg. En härlig aktivitet där vi fick uppleva även djuren! Jodå, vi såg både en sällsynt fågel (tror vi) och en skogsmus! Vi snicksnackade även med, för oss, helt okända människor! Så det var verkligen en dag att minnas. Nu har det tyvärr gått mer än en månad sen, som detta hände så mycket mer än det kommer jag inte ihåg ... jooo! Men så här såg det ut!
 
Jag kommer till exempel ihåg att vi såg en skylt som pekade mot 'Kullamannens grav' och så blev vi lite exalterade och traskade dit! Kändes som vi hade hittat värsta grejen här ju! Och WOW, sa vi inte när vi kom fram! Vi började googla om vad KG var för ngt för det vi såg var en sten. Och det var det. Det var mer spännande att läsa om fenomenet än att vara där. Men vi stampade lite och så gick vi vidare ...
Efter vandringen på flera timmar så drog vi ner till Lerhamns strand och vilade ut lite innan vi skulle hämta upp Ella hos hästarna.
 
Jo just det! Den första toppen vi kom upp på så spejade vi klart runt lite och fick syn på en liten plakett. Och det var plaketten för de 4 flygplan som hade kraschat där för ett tiotal antal år sedan ... intressant på ett spontant sätt. Adam sa att han skulle kunna spendera en hel daaaag där och leta vrakdelar. Jag sa varsågod, leta på jag kan hänga här och vila! Adam började klättre neråt på berget och in bland buskarna som växte där. Daaaagen gick snabbt, kändes som max 10 min ... för sen kom han tillbaka för han var fel klädd och hade inte rätt sällskap!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: