0 Läs mer >>
Ett underbart väder fick mig och Martha att ta cyklarna och utforska cykelvägen mot havet!

Vi kom ner till havet via Pålsjö skog och delar av Landborgen. När vi såg havet så kände Martha igen sig och kunde knappt tro att vi hade tagit oss HELA DENNA VÄGEN! Här brukar vi ju ta en pizza första semesterdagen ... och då tar vi bilen så detta var ju helt galet!

Kommunen hade samlat ihop nästan alla stenar i en prydlig hög så där plockade vi ett gäng som vi sen satte och byggde olika figurer med.

Först var det bara en figur sen blev det Stina för Martha kom på att bygga Bobbo och Snuffi. Sen gjorde vi ett hus också i form av en iglo som sen blev agentkojan!

Sen cyklade vi hem och åt pizza med resten av familjen men jag och Martha hade inte fått nog av idrott idag så vi gick hem från pizzerian!

Söndag 17 september

0 Läs mer >>
På måndagar brukar jag och Ella hinna med ridningen, så även denna måndag då Ella fick rida Hunny!

Måndag 11 september

En gång för längesedan i en liten by som heter Skäldervikens fantiserade två barn fram en koja som de ritade på ett papper. Det ena barnet var van vid att fantasier stannar i teorin ... det andra barnet hade handlingskraftiga päron så idag var det dags att inviga den dära fantasikojan som ritades för länge länge sedan.

... så kom solskenet! Det fanns lite kvar för oss att hjälpa till med!

Lite målning och lite inredning ... sen fixade Audam maten!

Trädgården levererade supergoda äpplen!

Go körv, mjuk hund och mycket snack!

Borra, skruva, såga, putsa!

Svalkande glass inför invigningen av Trädhuset!

Agentstugan var färdig och nu väntar agenterna på sitt första uppdrag!

Söndag 10 september

0 Läs mer >>
Efter regn kommer solsken ... men först regn alltså!

Barn som bygger lego tillsammans, regn som strilar, barn som springer i strilande regn ... och till slut förhoppningsvis en förebild (som förhoppningsvis snart följs av en efterbild)!

Lördag 9 september

0 Läs mer >>
Det är ju Ellens födelsedag!

Tänk vilken fest att kunna bjuda på trädgårdsmat!

Gäster!

Hungriga gäster!

Aktiva gäster!

Sjungande gäster!

Fredag 8 september

MIN FÖDELSEDAG!!

Sång i säng och öppning av stooort kuvert från okänd avsändare! Det var Anna som hade gjort ett fint presentkort!
Mer hotellfrulle och där spanade vi in Patrik Isaksson minsann!

Solen lyste och vi hann med ytterligare en runda på ön!

Sen följde vi vår plan med ett besök på Marinmuseet.

Vi kollade in galjonsfigurer o annat marint innan vi hann med en lite redig lunch i stada! Efterrätt för mig blev en våffelstrut med tre glasskulor! Martha tog en kula och enligt Ella så frågade jag inte ens henne om hon ville ha. Känns schysst men jag är lite osäker på om det var så. Anyway så drog vi hemåt efter inhandlandet!

Söndag 3 september

0 Läs mer >>
Lördagen började med god hotellfrulle och sen hade vi plan att ta oss till Boda Borg, som skulle finnas här i Karlskrona. BB påminner om Fångarna på fortet fast klurigare! Vi fick lite info när vi kom dit och tips på bra startcell. Varje cell kunde innehålla flera rum och det visste vi först i sista rummet. Vi visste heller aldrig vad det gick ut på utan det fick vi lista ut varje gång. Varje cell tog rätt många försök för oss men vi klarade tre celler helt! Någon cell testade vi nog sju gånger men till sist gav vi upp i sista rummet då vi var så trötta. En rolig aktivitet för hela familjen! Vi hann fika lite där också för att få i oss lite energi.

Efter Boda Borg drog vi in till stan igen för att äta lite spontanlunch som då blev körv! Och så hittade vi till Glassiären! Precis när vi skulle beställa så kom värsta ÖSREGNET men då satt vi i godan ro och krängde glass! Sen blev det uppehåll och vi kunde ta oss vidare!

Det blev någon timme på hotellet för uppladdningen till kvällsmaten som vi intog på en indisk restaurang! Galet god mat!

Så spatserade vi runt lite i staden innan vi drog oss hemåt mot hotellet.

Och så ville ju jag och Martha visa Ella o Adam vår fräcka ö!

Många olika poser kom vi på där på ön!

Sen var det hem och nattning!

Lördag 2 september

0 Läs mer >>
Efter jobb och skola drog vi mot Karlskrona där vi skulle hänga hela helgen och ha det härligt! Halvvägs dit fick vi stanna till vid en liten skog där det fanns dass som Martha kunde utnyttja. Då undrade hon om vi var i Pålsjö skog. Efter ytterligare en bit började hon känna igen sig, sa hon. Efter att ha frågat om vi hade passerat Bjuv.

Första kvällsmaten intogs på hotellet, maten imponerade tyvärr inte. Men rummet!

Efter maten drog jag o Martha ut en runda och upptäckte en vacker solnedgång, härliga gamla bilar som körde i parad och en ö som vi kunde gå till via en bro!