Nyårsafton 2019

Mjukstartar med ansiktspill och Nintendospel ... det är sen gammalt!
 
Litta pyssel som uppvärmning i strålande solsken!
 
Till lunch hade vi bestämt oss för att grilla ...
 
Hur svårt kan det va?
 
För de som inte försökte vifta igång elden så var det lite kallt ... trots solsken!
 
Viftandet fortsatte och fortsatte och fortsatte ...
 
Till sist hade vi viftat upp (och hällt tändgel OCH tändpåsar) en värme som räckte till säkert 10 korvar ...
 
Till slut blev det så varmt att en korv faktiskt sprack!
 
Men så länge du är hungrig så var det gott!
 
För den som inte vill ha körv finns luft!
 
Oooh vad barnen älskar att grilla i snålblåst!
 
Reklammannen?
 
 Eftersom värmen bara räckte till lite körv så drog vi snabbt hem för att steka hamburgarna ...
 
 Då var jag så varm av allt viftande och fixande så jag fick sitta ute och svalka av mig ... och då hade jag denna utsikten/insikten?!
 
Här satt det frusna innegänget och krängde mer korv o hamburgare!
 
Här har vi kommit igång lite mer med firandet ... vi verkar inte ens kunna stå rakt upp?!
 
Partymajorna!
 
Gästerna hade fixat partytillbehör ... och jag fixade middagen!
 
Och suddiga bilder, fixade jag också!
 
Bilder med fölk ...
 
... tillsammans med mig!
 
Visst är det kul med nyårsfirande, barn!
 
PartyAnna!
 
Partypolarna!
 
Nu har vi krängt mat och spelat lite spel så då behövde vi ladda lite med efterrätt!
 
PartymAdam!
 
Här spelar vi När Då Då i lag ... Martha och Tom diskuterar möjligheter!
 
Sen spelade vi barn mot vuxna ... faktiskt på barnen initiativ!
 
Sen började det närma sig 2020 ...
 
 
Och därmed började utomhusselfiesarna ...
 
Och tomteblossandet!
 
Allt gick enligt plan ...
 
Alla barnen följde de spontana instruktionerna ...
 
VIFTA STORT OCH SNABBT! VIFTA! VIFTA! STORT! SNABBT!
 
Gooott Nytt Ooor!
 

Kommentera här: