Min & Marthas solsemester, augusti 2020

Jag och Martha drog till Lisa som skulle passa sin kramrats föräldrars hus ... kapisch!
 
Vi tog tåget till Lund för att äta vår medhavda matsäck där innan nästa tåg åkte ... lite väl lång väntetid i Lund tyckte Martha!
 
Till slut hittade vi bibblan att fördriva lite tid på, sen snabbtåg och vipps var vi framme!
 
Väl framme i huset var det redan smockat med fölk så genast kom det två barn som drog med sig en tacksam Martha och de började kubba och leka! Utsikten från och placeingen av huset var rätt fett najs!
 
Lisa tog sig upp tidigt för träning och yoga ... återigen location location location! Änderna var alltid snabbt framme. Martha njöt av lyxmackor i solens morgonsken!
 
Sen drog jag och Martha på en lite promenix med kameran innan vi landade på vår lilla privata balkong där vi drog igång ett parti Monopol! Rätt kul faktiskt!
 
Sen fick vi med oss Lisa till andra sidan viken där bad skulle underlätta för oss som hellre vadar i än dyker ... Lisa var först i och sen mjäkade jag och martha oss i lite försiktigt!
 
Lunchen bestod av smarrigt grillad kyckling med sallad och tzatziki! Martha var nöjd över körv ... Sen smälte vi maten nere på bryggan!
 
Vilket jädrar lyxlirarliv vi levde här!
 
När maten var smällt spelade vi lite kort innan kompisarna kom från fritids och sällskapade oss! Efter spelandet så lockade bad igen ... för vissa!
 
Dessa två ungar var galna i vattnet!
 
Vattnet stillnade, barnen körde lite Monopol medan jag och Lisa klättrade uppför berget och in i skogen för lite blåbärsplock!
 
Oj oj oj med blåbär! Oj oj oj vilket kort tålamod jag har för just blåbärsplockning ... så efter 20 minuter gnällde jag ner Lisa!
 
Kvällen kom, antal fölk minskade, blåbärspaj bakade och vi spelade kort med Dennis och Elin!
 
Nästa morgon undrade Dennis om Martha och jag ville åka vattenskoter?
OM VI VILL?!!!!
 
Sikken grejj!!
 
Fick liksom nästan kramp i kinderna av smajlandet!
 
Väl tillbaka hade det kommit lite nytt fölk, bland annat denna! Som snällt satt och jollrade med oss! Vi fick ansvara helt för henne medan övriga i hennes familj drog till bryggbad!
När vi sen inte fick hålla henne mer blev vi sura och åkte till Lisas lägenhet ... Neeee, vi blev inte sura men vi åkte till Lisas! Där mellanmålade vi lite och sen drog vi till annat bad!
 
Värsta sjöstranden där jag och anden badade mest ... Martha skapade mest konst i sanden. När vi var färdiggrillade i värmen drog vi hemåt igen för annan grillning!
 
Det blev grillade laxpaket och sen lite kvällsmys!
 
Martha sov i Lisas säng och jag sov på kanten till Lisas säng ...
Smarrigt kaffe i morgonsol innan dags för dagens första aktivitet (för mig och martha, lisa hade redan varit iväg för både träning och dopp!)
 
Vi skulle köra lite minigolf! Eftersom vi var mer taggade än den som skulle öppna gölfen så laddade vi med glass och kaffe!
 
Sen drog vi igång! Tre kämpande spelare som alla förväntade sig att vinna ... av 18 hål orkade vi med 10 i alla fall! Nu handlade inte om att vinna utan om att ha roligt tillsammans och det hade säkert både Lisa och Martha ... ho ho ho!
 
Lisa är en badare av rang så hon drog vidare till mer bad efter lunch medan jag och Martha stannade hemma för lite skuggaktiviteter.
 
På eftermiddagen drog vi på oss minimalt med kläder för träff med kompis och mat!
 
Sikken mat sen'rå! Mycket mat ger lång väntetid så Martha fick låna Lisas mobil OCH airpods)! Sen fick ungdomarna snacka ostört medan jag och martha drog hem för lite kvällsmys!
 
Ny dag och nya friska tag innan det var dag för mig och Martha att avsluta vår solsemester! Vi hittade både plaskedamm och hackspett (efter en lugn morgonstund). Lisa mötte vi upp också!
 
Kortspel och sen thailunch innan avfärd hem ...
 
Snipp snapp snut så var denna semester nästan slut!

Kommentera här: