4-5 juli, 2019

Min semester startade den 1/7 och Adams den 4/7. Så det första vi gjorde den första gemensamma semesterdagen var att åka bil! Vi drog mot Danmark för vidare tur till Tyskland ...
 
 
Gentser tog vi båten från och vi var klart ute i god tid och kunde fördriva tid i bilen!
 
På båten var alla båtåkare hungriga men till slut hittade vi några stolar att sitta ner och äta vid!
 
Här anländer vi till Rostock.
 
Och som det blauste!
 
Innan vi fick gå ner till bilen fördrev vi lite till tid på båten med kameran ...
 
Vi anlände till Leipzig på em och vi hade ett hotell bokat alldeles vid deras tågstation! Typ Tysklands största tågstation med JÄTTEMÅNGA olika restauranger att välja mellan ... så barnen valde Burger King, Adam en tussk kårv och jag indiskt!
 
Adam hade slagit på stort och bokat finfint hotellrum som innehöll en minigolfbana!
 
I detta jätterum sov jag och Adam ...
 
På morgonen vart det så klart hotellfrulle!
 
Det verkade vara glada höns som levererade äggen iaf!
 
Innergården innehåll ljuvliga små gungor!
 
Vi hann med några slag innan vi checkade ut ...
 
Dagens aktivitet vill vi inte på något vis göra reklam för men här har vi anlänt ... och vi hade tur att det var lite folk och lagom väder!
 
Här åt vi dagens lunch ...
 
Mycket mumsigt!
 
Ella - spexaren!
 
Vi åt också glass!
 
Och lekte på lekplatsen ...
 
... innan vi hoppade tillbaka in i bilen för att köra ut ur Leipzig och ta oss vidare till München!
 
Autobahn bjöd på vackra vyer som jag hade svårt att fånga på bild ...
 
Autobahn bjöd också på en del köer ...
 
Jag njöt av köerna för då kunde fönsterna rullas ner och fötterna stickas ut ... carpe diem!
 
Dessa två godingar var mestadels alldeles tysta i bilturerna och lyssnade på ljudböcker!
 
Denna var lite lustig tyckte jag.
 
Framme i München och JÄTTENÄRA målet men några köer till innan vi var framme!
 
Målet nåddes en halvtimme senare ... framme hos Lolita och Peter där kvällsmiddagen väntade!
 

Kommentera här: