Sälen - slutet av mars, 2019

Så, äntligen drog vi mot Lindvallen!
Det roliga började redan på morgonen när vi kom in i bilen och Sabine hade satt in en överraskningspåse där! Lunchpaus i Grums och resten av bilresan spenderas, för barnens del, med att lyssna på ljudbok. Jag och Adam lekte en lek där vi skulle tänka på en person och så skulle den andra ställa ja- och nejfrågor för att komma fram till vem. Det var kul i säkert 15 minuter.
Vipps var vi framme, urpackade och på väg igen för att hämta ut skidor med tillbehör!
 
Vi åt kvällsmat så klart, på ankomstdagen. Adam skojade till det, först med Ella och sen på morgonen när han satte på sig sin skidhjälm, knasbollen!
 
Här kör jag ett aprilskämt mitt upp i allt och byter bara ut två bilder ... så kan det gå!
 
Skidutrustning på och förstabilden av olika slag. Första turen i backen och första pausbilden.
 
Godingarna! Ella hade lite läxa med sig som hon skötte på kvällarna. Solen och molnen skötte sig finfint på dagarna!
 
En jättekul skidtunnel, vajjert väder, ett pistnamn som gjorde mig så glad varje gång jag såg den!
 
Martha var lite rädd och försiktig den första dagen men det släppte mer och mer för varje dag! Rätt härlig utsikt också. Där uppe var det blandat väder från stilla till storm!
 
Trots vår glädje till att laga mat lät vi oss njuta av vad Pinchos hade att erbjuda!
 
Det fanns fler släktingar i backen och utsikten från stugan var najs när övriga satt med blicken över spel och böcker.
 
SlalomElla blev helt tokig med hjälmen! Och så var hon en baddare på att hoppa med pjäxor ... inte lika bra som mig men det är det ju inte så många som är.
 
Lite varm choklad, lite selfiesar och ännu en Lisakram!
 
Martha hade sin skidskola klockan 9 varje morgon där Emmi och oftast en fröken till höll koll på alla barnen så det fick utmana sig lite varje dag! Jag fick utmaningen att kolla när Godingarna tog ankarliften tillsammans ... har dock ännu inte sett när de hoppar av liften men de klarade det varje gång!
 
Alla tycker alltid att det är SÅ roligt med fotografering!
 
Rätt lugnt i backarna! Martha ville testa att åka med stavar så då fick hon det och då kände hon sig säkrare ... så kan det gå!
 
Meh! Att sitta vid stugan på eftermiddagen och njuta i värmen, rätt najs! Jag fick förresten blåsor av en strumpkant efter första dagen ... inte så najs.
 
På onsdagen anlände även Sabine och Ingvar och vi bjöd på mumsig kvällsmat ... pyttipanna och stekt ägg! Då kontrade SI med att bjuda på Lammet & Grisen till nästa kvällsmat ... typ samma fast mycket godare!
 
Ellas skidskola hade hon på eftermiddagarna och det var hon + 3 barn till som fick utmaningar av Nelli! Ella fick, precis som Martha, medalj, diplom och träffa Valle!
 
Märtaliften hade fånigt nog bytt namn men Märtabacken var kvar så den drog jag och Martha nedför! Dock är backen rätt lång så det blev en paus mitt i! Sen hälsade jag på min fassa och mötte sen upp Ella.
 
Här är det avslutningscermoni för Marthas gäng, med tillhörande publikum! Ingvar hade faktiskt en skidklädeskamrat i backen som vi blev mycket förvånade när vi såg tidigare i veckan! Sabine ville ikke ha någon klädestvilling så hon sket i skidorna.
 
Mmm, fotografering! Mmm, sol!
 
Ellas avslutning med sitt gäng!
 
Här har vi en härlig blandnig av hemmabränd fisk, grädde från varm choklad, morgontemperaturen och vad vissa i gänget pysslade med på fredag em!
 
För att få tillgång till wifi fick vi dra till receptionen, en nätt promenix på en kvart. Där kunde Ella plugga lite till och jag nöjessurfade! Sen en pausbild och sen åkte vi hem på lördag morgon när vi hade städat stugan! Barnen slapp städa men tvingades i stället att äta hotellfrulle med sin farmor och farfar ... stackars barn va!
 
Nu har vi spanat in en retrodiner varje gång vi har åkt till och från Sälen och nu slog vi till! Coolt och gott!
 

Kommentera här: