V. 41 i oktober, 2018

Jag har haft lugnt på jobbet och har därför kunnat hänga med både Ella och Martha i skolan! Jag höll mig från att kommentera ...
 
På tisdagen var jag med Ella och då började vi med idrott och orientering i skogen vid skolan och det var MYCKET roligare än vad jag kom ihåg att jag tyckte om just det! Vajjert väder också!
 
Sen vad det lektion i både svenska och engelska i klassrummet. Hur barnen vill jobba är rätt frivilligt och Ella valde att sitta och jobba med en Joanna i svenskan som handlade om direkt och indirekt anföring! I engelskan svarades på frågor om en serie som de följer och sen ett nytt avsnitt.
 
På onsdagen var det som vanligt lite ridning och vädret levererade sommarkänslor!
 
Jag, Ella, Myran och Elinor fick hämta hästar från annan hage och så red vi barbacka tillbaka. Jag lyckades komma upp TVÅ gånger på Happy men sen orkade jag inte hoppa upp mer så då ledde jag henne gåendes i stället.
 
Och så utsikten så klart!
 
På torsdagen var det dags att hänga med Martha! Där var det också svenska så då fick de rita och skriva. Sen skulle läraren ha en utvärdering i svenska med Martha och då fick jag sitta med. Martha fick säga och ljuda alfabetet, läsa ord och en liten text samt svara på lite frågor om texten. Allt gick jättebra! I klassrummet var det filmvisning av Bokstavslandet där min gamla kollega från Glappet är med!
 
Så var det rast och det klättrades mycket högt! Sen var det en annan lektion där det också skrevs och ritade! Glassbilden är från fredagen när jag slutade tidigare och hämtade barnen för att svalka oss!
 
På fredagskvällen när vi satt i godan ro i bilen på väg till kvällsmaten på Max så ringer Skäldervikenfölket och frågor om vi kan komma och hjälpa dem att äta upp deras grillade kvällsmat?! Eh, ok!! Adam var hungrig och kinkig så han fick inte följa med men vi andra njöt av mat, sällskap och spel!
 
Idag har det varit ett litet rally i Örkelljunga som Adam och Martha drog till medan jag och Ella cyklade till stan för besök på bibblan och lunch!
 
Just det! Vi har gått tipsrunda i Pålsjö skog två gånger ju och nu har Martha minsann vunnit ett pris! Vi vet inte vad men vi ska hämta det imörrn!
 
Och så har jag gjort en grönkålssoppa som jag och Martha iaf kunde njuta av!
 

Kommentera här: