Söndag 27 maj 2018

Nimis var bestämt sedan tidigare i veckan o trots lite mörka moln körde vi på planen! Det blev perfekt med molningt väder i detta träningspass. Vi drog iväg direkt efter frukost och det var rätt lugnt med folk där. Ångrade lite att vi inte hade matsäck med men samtidigt skönt att slippa bära på den.
 
Så vacker natur! Taggade inför äventyret ...
 
Hade beskrivit det för barnen som en JÄTTESTOR klätterställning ...
 
Och det var jättemycket att klättra på, även på vägen dit ...
 
Förutom Vilks byggande så är där fullt med stora stenar att ta sig fram över också ...
 
Jag hade en del poser som jag ville föreviga?
 
Efter en dryg timme nere vid Nimis klättrade vi tillbaka mot bilen ... och hamnade då mitt i störtskuren! Jag hann in i bilen och låste efter mig. Det tyckte ingen var kul ... förutom jag då :)
 
Från Kullaberg mot Epadalen (inom Sibylla för sen lunch) och fikaträff!
 
Växter och lek i fullgång!
 
Liten Lo har ett fantastiskt kroppspråk!
 
Ah! Mmm!
 
Och så hann jag och Martha plantera lite när vi kom hem. Ella skulle direkt till datorn för att skriva klart på sin berättelse som ska vara klar i denna veckan.
 
På väg TILL Nimis och klara med Nimis ... dock undrade Martha just när vi klättrade ur Nimis om vi kunde komma tillbaka när vi hade ätit lunch?! Kul att de gillade så mycket!
 

Kommentera här: