13-30 juni 2018

Efter skolavslutningen har bland annat följande hänt:
 
Jag hämtade så klart barnen i Brunnby efter övernattningen! Där hade Martha fått gröt och ville ha det så det fick hon ... om det smakade lika gott som i Brunnby? You bet it DIDN'T! Sen har vi ätit kvällsmat nere i stan, som t.ex barnen favorit: plocksallad
 
Vi har passat Ellen och Lo och som synes är det ett himla holabaloo och jag måste få egentid med tvätten!
 
Jag försöker fånga vacka kvällshimlar, vi går på bio (adam o ella: starwarsfilm, jag o martha: lassemaja) och första ridlägerveckan är igång. Denna veckan är båda barnen med. Ella på Honey och Martha på Pontus!
 
Vi hittar på picknickluncher för alla dagarna. Vädret är lagom mestadels men så spricker solens strålar igenom molnen och vi firar med glass så klart!
 
Ny ridlägervecka och endast Ella är med. Hela veckan svettas vi och därför avslutar vi med ett dopp i havet vid Lerberget!
 
Sista ridlägerdagen för vecka två ser vi en JÄTTESTOR geting (bålgeting?) och jag blir stucken av något otäckt djur. Jag lämnar över Ella till Stina och drar sen med mig resten av familjen till ett dopp nere vid Gröningen. Jag o martha badar glatt och vi äter lite kvällsmat (kinamat)!
 
Ella hänger hela dagen hos Stina så jag och Martha drar åter ner till Gröningen för dopp men prover visar på att vi inte bör bada och vinden är lite kylig så vi leker och picknickar på kinamat i stället! Nästa dag är Adam på rally och jag och barnen gör ytterligare ett badförsök men nu är vinden på tok för kall så efter ett par huttriga minutrar cyklar vi hemåt igen för lite mellanmål i trägårn.
 
Kullamarknadens sista dag! Vi tar bussen till Höganäs och som favorit i repris missar vi anslutande buss och tar därför lunch på Ciabatte Coffee House i Höganäs (inkl. promenix) innan bussen vidare till Jonstorp. Där hälsar vi på folk och kränger lite efterrätt!

Adam och Ella spelade in en ny film där Ella rabblade bilmärken på kepsar, finns så klart på YouTube (d99caku).

Kommentera här: