Sista adventen 2018

Martha övar på julsånger, gärna tillsammans med ukelelen. Ella bakar inför klassförsäljning till Lucia. Juleljusen lyser ...
 
Sista dagen på höstterminen och farmor och farfar hämtade tidigare för lunch! Sen kom snön och änglarna!
 
Julbak inför julafton. Ett och annat pyssel hinns ju med också ...
 
Jag o Martha drog till Brunnby för lite djuruppvisning och plock av grönkål. Martha hann med en runda med morfar och hundarna innan grönkålsgänget hann fram. Då blev det både fårträffa, lek och fika, värsta myset!
 
Vi lärde dom nästan allt vi kunde, Anni och Lo!
 
Lillejul firades med kalkon i Bjuv samt paketutdelning.
 
Självaste julafton firades i Halmstad med bland andra dessa godingar! Så kom tomten väldigt passande när alla var på plats.
 
Det blev Kalle, fika, umgänge, mat, tomte, mer godsaker och så leksaksspelet! Sen hade jag ett uppdrag kl. 19.30 som jag var väldigt pirrig inför, men det gick bra!
Något som gick ännu bättre var julklappsleken. Den var jag inte med i men jag hade lagt in en julklapp, den bästa av alla (enligt mig själv) ... i ett stort och fint inslaget paket hade jag ramat in en ljuv bild på Adam! Paketet var ändå ganska åtråvärt men det blev till slut Anna som vann det och hon blev SÅ glad!
 
Juldagen vart lite seg i början men vi höll fast i planen som var att gå på tipsrunda kring Mölledammarna där vi skulle möta upp Ingvar och Sabine! Martha hade värsta turen och vann 100 kr! Efteråt drog vi till Bjuv för lite lunch innan vi stack tillbaka hem för vila och elektriska apparater.
 

Kommentera här: