Zamma!

Jag pendlar ju med tåg till jobbet varje dag.

För någon månad sedan satt jag mitt emot en kvinna vars mobil ringde ... (what!?)
Hon svarade med sitt för- och efternamn och jag tyckte det lät som att vi hade samma efternamn, hon och jag.

Jag är ju inte så nyfiken av mig så jag frågade inte henne, men jag funderade lite om det kanske kan vara så. Och det kan det ju klart vara. Och vi behöver inte vara släkt för det heller.

Men iaf, denna lilla incident gjorde iaf att jag kommer ihåg henne och ser henne ibland på tåget. Och egentligen skulle jag vilja gå fram o fråga om hennes efternamn, men det gör jag klart inte!

Men så!

Idag i nättidningen skulle det klart gnällas på tåget och deras tider. I ingressen nämndes en passagerare med namn ...
Efternamnet var samma som mitt så jag blev ju helt till mig innan jag kom in på artikeln och fick upp bilden på passageraren. Och det var hon! Hon som jag pendlar med och delar efternamn med.

Sånt tycker jag är lite lustigt.



---
Hennes förnamn är samma som en av mina systrar. Fast min syster stavar med s men pendlaren stavar med z ...

Kommentera här: