Kokt fis?

"Glömde" berätta...igår vid lägenhetstittandet (den avslutande fasen) när jag, min man o hon som ska hyra ut lägenheten står i TRAPPUPPGÅNGEN (you know, man behöver inte prata så högt för det ekar så fint)...så råkar (jaa, rååååkar) jag fisa lite försynt!
Jag vill här gärna skylla på ungen...att det den trycker ut fisarna utan att jag kan kontrollera det...
Men fisen var inte så försynt den sa liksom Prrrt o jag kände hettan i ansiktet o fick snällt be om ursäkt...Tur vi redan hade skakat hand på affären!

---------------------------------------
Idag skulle vi (i det här fallet min man) laga en ny middagsrätt som innehåller kyckling. Inte så konstigt.
Jag blir iaf hungrig först o tycker att min man ska påbörja matlagningen...för att hjälpa till lite så körde jag in filéerna i micron för att tinas...
Efter 8 minuters tining går jag ut i köket o tycker det luktar lite misstänksamt (tining av mat brukar inte direkt osa)...

Jahaaaa...man måste ändra från High till Defrost...jäjä nu är kycklingen kokt o ser lagom aptitlig ut...

Idag åt vi sallad till middag!

Kommentera här: