Mint condition

Vissa ord bara fastnar... ovan är ett av dem. Detta kanske fastnade för det lät som godis?

Annat som har fastnat:
  • Många bäckar små blir till sist en stor å  <-- kan nästan alltid användas...lagom är helt enkelt bäst, alltid!
  • Haven på jorden är salta för att ett stort skepp med salt tappade allt sitt salt...i havet  <--- joo, det var sant! Iaf för mig mellan 1987-1996! Really?? Jaa, hur logiskt som helst! Tur inte det är något man pratar om så ofta i livet...så jag lurade andra logiska människor!

Saker som inte vill fastna:
  • Potatis  <-- hur e det nu...ska det stormkokas eller inte? Ett tag var jag helt inne på ett av alternativen sen när jag väl frågade mamma (hon kan typ allt om matlagning) då säger hon det andra! What?? Men? Så nu kokar jag inte dem...finns ju ugn! Min man kan koka potatis...enough is enough!
  • Världens sju underverk <-- sju! det är bara sju saker att komma ihåg...jag har läst på om dem, skrivit ner dem, skrivit ner dem igen...o sen glömt...jag vill ju! Viljan finns där men tydligen måste det finnas något mer?
  • Ett visst telefonnummer <-- det är verkligen jätteenkelt, bara två siffror att komma ihåg...men är det 56 eller 65...varje gång får jag kolla upp o då tänker jag (ett av två alternativ): jaaa, det är (alt. det är INTE) 65, precis som 365 dgr på ett år.
Jaa, sen kan jag i princip allt annat...

...jooråsatte...

Kommentera här: