Dagens

En desperat o modig duva satte sig utanför vårt köksfönster...
Jag gillar inte duvor...det låter jobbigt o skiter gärna där jag befinner mig...
Jag tänkte först att jag skulle skrämma bort den...jag inte bara tänkte! Men nänä, den var inte dum...den fattade att det var en skyddande fönsterruta mellan den o farliga mig...
Jag öppnade fönstret lite...så inte den kunde ta sig in o attackera oss...o skulle börja peta på den med ett salladsbestick, men då kom jag på att det var elakt!
(nee, ente förräns då!)


beviset


Anledningen till att jag noterade duvbesöket berodde på att jag lagade mat...annars hör jag nog inte vad som händer vid köksfönstret, när jag hänger i soffan!

Resultatet av tillagningen:

(seriös middag bestående av korvgryta med aivar relish o till det har jag ugnsbakat lite potatis o grönsaker)



(min man däremot, som tröttnat på aivar relish, men inte på  findus färdigmat o vårrullar...värmde lite vårrullar o åt med gårdagens sallad)

Kommentera här: