Slutbörj av augutember, 2020

Det blommar i år igen! Någon slags kontinent (Afrika?) i kombination med en blomma (lilja?) ... joråsåatte!
 
 
Martha gick en vecka i skolan, veckan därpå hostade hon så då turades jag och Adam om att jobba hemifrån ... och när det var min tur så fick jag fixa frilla på Martha med hjälp av Ylvas superfix! Och så har vi klart ätit glass! Jag har ätit mest och flest! Det är Sannas kiosk (eller som vi kallar den, gamlamormors kiosk) som gör finfina kombinationer av glass och godis, salt och sött!
 
 
Sen har jag klart fyllt år! Och förutom goda presenter och finfina kort så har jag firat med pizzapicknick hos hästarna! Både häst och katt ville vara med!
 
 
Ella valde sen den lilla lilla men pigga pigga hästen Ida ... då blev Cirrus lite kinkig och apade efter. Martha apade sig på mig!
 
 
Vi chillar och tar skogsturer och har kul på djur!
 
 
På vägen hem sen så får vi syn på ett 'rådjur' så vi stannar till kanten för att spana lite mer. Efter ett litet tag säger Martha: det där är inget rådjur, det är en hjort! Det kan jag säga att så ser inte ett rådjur ut, det har Inger lärt mig. Vi andra blev väldigt imponerade av denna kunskap! Det skulle nog hennes morfar blivit också för han har svårt att se skillnad på en katt och rådjur/hjort ... ho ho ho! (internskämt)
Sen på lördagen hängde jag med Ella till hästarna och där växlade vädret gött mellan brännande solstrålar och kalla regndroppar!
 

Kommentera här: