0 Läs mer >>
Sista dagen på årets sommarsemester. Martha har haft nedräkning de senaste dagarna, till att hon ska få börja fritids och äntligen är det dags i morgon!

I dag hann vi med en runda till Lager 157 i Höganäs där vi även åt lunch och blev ganska blöta i regnet!

Söndag 30 juli

0 Läs mer >>
Dagens uppdrag var att vattna lite tomater i Epadalen.

Väldigt nära de törstande tomaterna har Engelholmsglass sin fabriksförsäljning så vi passade på att slå två flugor (och sex kulor) i en smäll!

Vi vill hålla hårt i traditionen att inte laga någon mat hemma på semestern så klart ...

Lördag 29 juli

0 Läs mer >>
Låt mig lotsa er igenom denna fredag som visade sig innehålla solstrålar!

Martha startar dagen med gårdagens hummersoppa till frukost! Sen bestämmer vi oss för att dra till Malmö!

Vädret är ju oerhört skiftade så vi packade väskan för olika grader. Sen tog vi oss till Folkets Park för hopp och lek!

Jag klättrade upp högst upp i nätet (kändes det som), sen klättrade Adam och sen svalkade Martha fötterna i plaskpoolen!

Barnen stod snällt i kö för en snurrgunga och klättrade även i klätterställningen!

Vi blev mätta på ett säkert ställe, Max. Sen fick vi med oss Adam på trampebåt!!

Barnen turades om att sitta i knäet för att hjälpa till att trampa (på bilden med mig och Ella är det oklart vad jag gör med min högerhand). Innan vi sen tog tåget hem igen hann vi med en runda till GotteLisa! Väl hemma hanns det med pussel av ett väldigt mörkt pussel!

Fredag 28 juli

0 Läs mer >>
Igår och idag har jag och Ella hängt på ridläger. Jag för att hjälpa till och Ella för att rida Hunny. Vi jobbar hårt, båda två!

Just idag har Ella hoppat lite (och jag har sprungit fram och tillbaka och runt runt).

Martha och Adam har hängt hemma och gjort små utstickare till bibliotek och lekplatser!

Min semesterarbetsplats!

Semesterarbetssyssla!

Ella på Hunny!

Hunny travandes över hindret.

Hunny hoppandes över hindret!

Oh yeah!

Tisdag 25 juli

0 Läs mer >>
Bröllopsdag för flera olika fölk! Dels gifte sig Kajsas kompisar så jag och barnen var sedan länge inbokade att passa Noa men så gifte sig även Pigge och Cornelia! Så hela familjen + Noa åkte upp till Halmstad för att fira kyrkobröllopet och sedan drog jag och barnen tillbaka till Lerberget. Adam fortsatte på bröllopsfest och 50årsfest (Cornelia fyllde femtio dagen efter).

Lördag 22 juli

Dessa bilder utspelar sig för hundratals stunder sedan men som vi kan se åt vi glass den dagen iaf! Efter ätningen gick vi över Gröningen till lekplats och träning.

Onsdag 12 juli

0 Läs mer >>
Ella och Stina tog ingen sovmorgon i dag trots sen somning igår. Snopet :)
Men vi körde lite morgonrutiner och sen drog vi till Väla för Ella ville ha Stina med sig när presentkortet för agentgrejer skulle användas. Efter en liten rundtur så behövde vi nog specifisera vad agentgrejer var och tydligen skulle det vara walkietalkies. Så vi kollade lite till efter det men ett klent utbud gjorde att vi bestämde att kolla nätet.

Sen drog vi till pizzerian i Jonstorp för att möta upp Anni, Ellen och Lo för lunch innan hästbesök!

Lite duggregn höll sig kvar innan det blev torrt i luften för ridning! Så alla barnen var nog trötta efter ett par timmar med och på häst.

Sommarregn?

Träff och regnöring av hästar.

Holaa Baloo och alla hjälps åt! Ella fick igång Mimmi i galopp helt själv!

Mer ridning och rengöring.

Hemma igen och då var planen att pyssla ... och planer är till för att följas!

Fredag 21 juli

0 Läs mer >>
I dag var det återigen sol och vi festade till det med grillunch OCH besök av Anna med familj som passerade oss när de skulle hem efter semestern i Malmö.

Efter mat och sociala aktiviteter drog jag och barnen till Skälderviken för att hämta upp Stina som skulle sova över hos oss för lek och ridning dagen efter.

Ödam gröllar kött och sen äter barnen glass till efterrätt. Festligt värre!

Lite tvgluttande på kvällen.

Torsdag 20 juli

0 Läs mer >>
Ny dag, nya friska resor med Skånetrafiken och jojo sommarkort. Idag drog jag och barnen till Malmö för att hänga lite med Anna, Tom, Julia o Maja. Vi började med lite trampebåt och sen lunch och parkhäng innan vi drog oss hemåt och fam. N drog till Skanör ... för att utnyttja solen som råkade visa sig på em!

På vägen hem från Malmö för barnen välja vars en tidning. Ella valde på intresse och Martha valde på tillbehöret som hängde med tidningen.

Vi fick med oss Maja i vår båt så jag kunde ta det lite lugnare med trampet!

Mycket tävling i trampandet och många rödhåriga i vår båt!

Barnen behövde fixa till sminket efter båtturen? Sen lite olika former av kebab till lunch innan lite spring o lek i parken.

På kvällen kom Adams päron för att passa barnen så att jag o Adam kunde äta lite tapas (tog 11 minuter att tömma faten) och avsluta med ytterligare vars en banana split! Sen promenixade vi hem!

Onsdag 19 juli

0 Läs mer >>
Tisdagen ägnades åt Ängelholm. Först åt vi lunch där och sen tog vi oss vidare till Engelholmsglass fabrik! Jag lyckades trycka ner 6 kulor och kunde ha fortsatt ...

Martha är snorig så hon får te på morgonen.

På stationen hittar Adam o Martha en spindel ...

Och så hittar vi glassfabriken!!

Tisdag 18 juli

Måssning kåssning!
I slutet av förra veckan spontankollade jag lite hotell i Malmö för Anna m familj skulle ner. Det fanns ledigt på samma hotell så vi möttes upp för lunch i Malmö och fortsatte sen ut till hotellet i Segevång!

Detta hotell hade både inomhus- och utomhuspool så på söndagen när det var kallt och regnigt badade barnen inomhus och på måndagen när solen sken från klarblå himmel blev det i stället utomhus.

Men först lite frukost:

Och så lite av inomhusbadet:

När det var dags för lunch så packade vi ihop oss för hemfärd och planering av fler träffar i veckan!

Söndag 16 juli

0 Läs mer >>
Holas Espanolas! Idag skulle Martha ha varit på kalas men kalashållaren blev sjuk så vi fick hitta på något annat. Vädret var både soligt och varmt vilket kändes som en ovanlig och bra kombination för årets första besök på Råå! Så vi packade ihop oss och drog iväg. Adam och barnen hängde vid poolen och jag promenerade runt för att leta affär och fixa lunch. När vi var mätta fortsatte jag vidare ner till haaaavet!

Den gamla och havet - till vänster
De unga och poolen - till höger

På vägen hem tog vi ett stopp och njöt av livet med några banana splits!

Lördag 15 juli

0 Läs mer >>
Idag blev det inte enligt planen, men dagen blev så himla bra ändå!

I stället för att dra med Stina på ridning och övernattning så stannade vi i Skälderviken och hängde med Lina, Stina och nyaste Bobbo! Bobbo är den mjukaste av nallar och har riktigt vassa små tänder :)

Förutom bus och promenix med Bobbo så blev det snack och projektplanering! Ella o Stina gjorde ett häfte om Stinas koja som ska byggas om till Agentstuga. Mycket spännande och läskigt eftersom fam. Bergman är lite mer do:ers än vad vår familj är!

Fredag 14 juli

0 Läs mer >>
Idag vaknade jag och Martha extra tidigt för att ta oss fram till inspelningen av Sommarlovsmorgon i Malmö. Vi var ute i god tid, 20 minuter innan starten, men det räckte inte för det var FULLT all over the place. Till sist hittade vi en plats uppe, nästan bakom, kullen! Blåste gjorde det och nästan regnade så vi gav upp precis när det skulle börja. Vi drog till Sollekplatsen i stället, där var det gott om plats och solen började att leta sig fram. Efter en halvtimme ville Martha tillbaka till inspelningen så då satt vi bakom en stor soptunna och hörde sista minutrarna.

En runda fram och tillbaka till Sollekplatsen igen innan Martha ville hänga i solskenet vid Busster. Och där träffade vi på programledarAlex så Martha passade på att fråga om Sommarskuggan men Alex gav inga ledtrådar!

Så hängde vi vid Busster medan solen sken och när regnet kom drog vi hemåt!

Fiskmåsarna var som galna efter minsta lilla smula ...

Hjulning och härliga vyer!

Torsdag 13 juli

0 Läs mer >>
Jag har vunnit entrebiljetter till Falsterbo Horse Show på jobbet så idag drog jag och Ella till Falsterbo! En nätt resa på 2,5 timme (enkel väg)!

Vi träffade cissi med familj samt såg följande kändisar: Lisen Bratt-Fredricson, Malin Baryard, Charlotte (dressyr) och Gry Forsell :)

Onsdag 11 juli 2017

0 Läs mer >>
Jag och Martha tog cykel och buss till familjen B Svensson för att överlämna bröllopsbilderna.

Vi stannade till lite vid lekplatser som vi passerade i Lerberget och så träffade vi på Fredric som var ute och jobbade!
Martha och jag chansade på att familjen skulle vara hemma ... och det var de så det blev lek, bad och frukt!

Jättehärligt bad!

På busshållsplatsen tillbaka så ville Martha lära sig knyta rosett på skor, så då lärde hon sig det!

En liten sammanfattning av bröllopsbilderna!