Överkördstället ...

I förra veckan på Maxiparkeringen fick jag ju snällt knacka på farbrorns bilruta när han höll på att köra över mig o min familj ...

Idag ?

Jotack!
Det regnade så jag bar Flickan samtidigt som jag försökte springa (ni vet hur smidigt jag springer UTAN unge ...) genom parkeringen (PÅ övergångsstället som sträcker sig över hela parkeringen i ett streck) då jag återigen håller att bli överkörd!

Jag såg bilen o jag såg föraren ...
Jag såg att föraren tittade åt ett annat håll än rakt fram ...

Jag står kvar på övergångsstället (ej precis framför bilen) tills att jag får ögonkontakt med föraren som då bromsar!
Föraren försöker gestikulera något ...
Jag går runt bilen då föraren vevar ner rutan o säger: Du springer rakt ut på övergångsstället!

Jag svarar helt lugnt: Det gjorde jag inte och både du och jag vet att du tittade åt ett annat håll.


---
Det kanske låter som att jag sprang rakt ut utan kontroll men jag såg bilen o kunde parerat om föraren hade fortsatt titta åt ett annat håll
Men jag tycker det är konstigt att det inte kom en endaste Ursäkta.

Kommentera här: