Lack!

mitt jobb...

I maj bestämde en annan avdelning att dom skulle ha en liten utbildning den 3 september...
Det är på onsdag!

Något senare blev "min" avdelning inbjudna...

I juli när jag börjar här så skickar jag ut inbjudningar till övriga på min avdelning...

IDAG får jag mail om vad vi ska ha lämnat över till föreläsaren INNAN utbildningen...


* budget, samtliga  2008 och plan 2008 - 2010

* avdelningens budget

* delårsrapporter 2008

* årsredovisning 2007 inkl revisionsberättelse

* verksamhetsberättelse

* Revisorernas granskningsrapporter avseende din avdelning från dags datum och 2 år bakåt i tiden

* Internkontrollplaner för avdelningens verksamheter

* avdelningens delegeringsordning

* Schema som visar din avdelnings detaljorganisation

* System för kvalitetsuppföljning, avdelningens verksamheter

* Dokumentation som visar/talar för att ni har koll på kvaliteten i samtliga verksamheter underställda avdelningen

* Samtliga mål/måldokument som företaget fastställt för avdelningen vid sidan om budgeten

* Övriga dokument som visar hur företaget styr och följer upp avdelningens verksamhet och ekonomi och hur avdelningen i sin tur styr och följer avdelningens verksamhet och ekonomi och sist men inte minst hur avdelningsschefen styr och följer upp de underställdas verksamhet och ekonomi.

* Regelment för avdelningen

Sånt e riktigt pissigt tycker jag! Två dagar innan...

Kommentera här: