Lack!
På mitt jobb...
I maj bestämde en annan avdelning att dom skulle ha en liten utbildning den 3 september...
Det är på onsdag!
Något senare blev "min" avdelning inbjudna...
I juli när jag börjar här så skickar jag ut inbjudningar till övriga på min avdelning...
IDAG får jag mail om vad vi ska ha lämnat över till föreläsaren INNAN utbildningen...
* budget, samtliga 2008 och plan 2008 - 2010
* avdelningens budget
* delårsrapporter 2008
* årsredovisning 2007 inkl revisionsberättelse
* verksamhetsberättelse
* Revisorernas granskningsrapporter avseende din avdelning från dags datum och 2 år bakåt i tiden
* Internkontrollplaner för avdelningens verksamheter
* avdelningens delegeringsordning
* Schema som visar din avdelnings detaljorganisation
* System för kvalitetsuppföljning, avdelningens verksamheter
* Dokumentation som visar/talar för att ni har koll på kvaliteten i samtliga verksamheter underställda avdelningen
* Samtliga mål/måldokument som företaget fastställt för avdelningen vid sidan om budgeten
* Övriga dokument som visar hur företaget styr och följer upp avdelningens verksamhet och ekonomi och hur avdelningen i sin tur styr och följer avdelningens verksamhet och ekonomi och sist men inte minst hur avdelningsschefen styr och följer upp de underställdas verksamhet och ekonomi.
* Regelment för avdelningen
Sånt e riktigt pissigt tycker jag! Två dagar innan...