No kidding?

Inför den dära företagsfestligheten, som ju varade en fredag till lördag, så tänkte jag att då kanske det blir sånt därnt Traktamente! Wuhu, stålarna skulle bara rulla in liksom...

Igår fick jag post hem från företaget! Det var ju lite tidigt för lönebesked så jag blev lite konfunderad...men det tar inte så lång tid att öppna ett brev så jag behövde inte fundera så länge...

Jorå! Traktamente för festligheten! Uppställt som följande:
1,5 * Traktamente = 300
Måltidsavdrag = 235

Totalt Traktamente: 65 kr

S E X T I O F E M  kronor!! WHY?? Varför ens ge oss det? Varför skicka ut ett extra brev om det...lägg det på lönelappen?

Alltså jag är jättenöjd med företagsfestligheten i sig och eftersom ingen annan snackade om det fräcka Traktamente innan resan så tänkte jag inte mer på det...men det är just de här 65 kr som känns så himla fåniga!

Kommentera här: