självhjälp?

Var på Ikea tidigare i veckan för att inhandla den enkla fåtöljen POÄNG...vi hade bestämt att den skulle vara i den klatschiga färgen beige med bokstomme...
Inte nog med det, vi skulle festa till det med en fotpall också, i samma stil...

Jag plockar lite lätt ihop alla fyra delarna och tar bara en liten sväng om Fyndet! What?! Där står ju vår fotpall...billig förstås, men den är inte så beige...

Jag måste fundera nu...flera minuter går...äsch, jag tar fyndpallen, ställer tillbaka fotstommen o behåller även den beige dynan...

Idag ska jag bygga ihop fåtöljen! Aaa men!! Nu matchar inte fotstommen fåtöljstommen...foten är nog i ek medan då fåtöljen är bok! (jag har inte meddelat detta till min man...spännande att se om han märker det)

Men jag inte orkar vara så petnoga så får det vara! Så nu har vi en röd fotpall med ekkanter o en beige fåtölj med bokkanter...det blev ändå lite klatschigt!



Ovan: I know, inte så värst många delar men är mycket nöjd med min insats! Här syns även lite av fotpallen dårå...
Nedan: Jaa, kan inte bli mycket bättre än så här!


Kommentarer:

1 Martina:

skriven

Vi har just exakt en sådan fåtölj i källaren som vi ska slänga. DET hade blivit billigt för er, eftersom ni kan få den helt gratis. Vad gör man inte för att spara ngra slantar...

2 Syster Lisa:

skriven

Fötöljen var ju riktigt snygg, och såg väldigt bekväm ut! Go att amma i (inte för jag vet men vet hur trött man blir när man matar en unge med nappflaska, i princip samma sak) men kanske va meningen bakom den?

Kommentera här: