Mossan Pappa?

Det är lite klurigt för Ella när orden 'mamma' o 'pappa' används. Vi kollar ibland om hon kan peka på 'mossan', 'fassan', 'mamma', 'pappa', 'adam' och 'caroline'. Namnen hajjar hon inte så mycket av för caroline är ju nya förskolefröken och adam är ju han som bor hos totta o stiffe. Sen får fassan 'fassan' och mossan för övriga ...
Idag övade vi lite till och kanske det fastnade, om inte så blev det filmat iaf när hon själv repeterade. Eller nej, när det filmar ber jag henne att repetera för då har hon precis suttit o repterat för sig själv.

Lillemor (förskolefröken) sa idag att både idag och igår har Ella varit glad hela dagen (förutom vid lämningen). Och visst, Ella har varit mycket gladare båda dagarna när jag har hämtat henne ... så det är skönt! Idag när jag hämtade henne hade alla flickorna fått tofsar! Eftersom inget är gott nog för Ellas mossa så undrar jag varför inte ALLA barnen fick? Varför fick pojkarna inte tofs?

Bilder o filmer är på gång ...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0