Lååång dag!

Först stack vi till Marianne och hästarna. Trots Ellas eviga tjat om Marianne så var Ella ändå överraskande blyg vid mötet. Men blygheten gick över och Ella reste konor, tittade på hästarna och pratad!
Marianne föreslog en ridtur på hästen Hassan ... så mossan fixade. Dock hann Ella ångra sig en gång men då tog mossan på hjälmen istället och vipps ville faktiskt Ella ha på den och sätta sig på Hassan.

Det gick mycket bra! Först en liten tur och sen ropade Marianne till Ella att hon minsann kunde fortsätta rida ... så då vågade vi förstås inget annat. Så det blev en ännu längre ridtid + ett hästbyte (till Mango) samt en baklängesridning!

Efter all denna uppståndelse så var det dags att dra vidare för att parkera bilen och dra ut vagnen så att Ella kunde sova. Parkeringen blev hos Ellas morfar med familj. Men det är klart man vill hälsa och kolla djurläget först innan man myser i vagnen ...
Hej hej, hälsa hälsa och sen ner i vagnen ... under tiden tog Ellas päron en promenad med vagnen, ner till Hästens dag. Ella hann inte somna ...

Det mest spännande på hästens dag var HÖGTALARNA där det spelades låtar så att Ella kunde sjunga och dansa!
Tillbaka till morfar.

Mer lek på studsmatta och traktorer. Mat och sen kom till och med en jämngammal pojke dit också ... men när man är nästan två så är ju inte det så intressant kanske. Däremot blev Ellas mossa lite kär ...

Hem igen för att hinna hem till gröten klockan fem. Och så lite kvällning på det!


Joo, i morse. När vi hade tagit av nattblöjan och tvättat rumpan så fick Ella på sig underbyxor (utan blöja) så sa jag till henne att om hon känner att det kommer kiss så kan hon säga till så kan vi sätta oss på pottan! Jag vet ju inte hur mycket hon fattade men men.
Jag står och förbereder frukost och Ella säger något.  Jag frågar om det kommer kiss och om vi ska sätta oss på pottan. Silly question så här i efterhand ... jag skulle ju bara ha tagit ut henne till pottan. Ella tvekar iaf och till sist lyfter jag upp henne iaf och går till baddrummet ... och minsann precis när jag lyfter upp henne kommer kisset! Jaaa, va bra du säger till när kisset kommer!!
(Sen fick fassan ta trasan och torka upp spåret från köket ...)

Bilder o film finns ... inte på kisset mer på hästarna!

Just det! En annan grej. Ella har börjat att inte kunna komma ner från soffan, stolar och vår säng (som hon har kunnat sen länge och gjort massa) och skriker för att hon inte kan komma ner. Konstigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0