Fassan fixar!

Idag har det varit high life igen. Hela natten i princip också ... säkert 20 uppvaknande vilket innebär att jag måste upp o stoppa i napp/ lägga Ella ner i sängen/ lägga tillbaka sängrejerna i sängen/ snyta Ellas näsa.

Men morgonen gick bra i två timmar! Sen började gnället igen men så sov Ella också i sin säng 40 minuter efter det ... så natten hade nog tagit lite på hennes krafter.

Ella hade satt sin docka i sin stol så Ella fick faktiskt sitta på en riktig stol till frukosten, gick mycket bra! Fast det va rnog ingen jättegrej för Ella ...

Efter sovningen (hon vaknade strax efter halv tolv) ville hon ha välling?! Så jag gjorde i ordning middag men  då börjades det med "ENTE". O vanligtvis tycker jag inte att vi ska göra så stor grej vid måltiderna, utan vill hon inte äta så fine, då slipper hon.

Men inte idag! Nu visste jag ju att hon nog inte var så trött utan mer hungrig (därav ENTE-gnället) så jag gav mig inte. Med käcka uttalande, prat om tvreklam och annat som kan vara spännande att lyssna på fick jag till slut i henne en (1) tugga. Bra, säger jag! Färdigt, säger Ella. Oh no no. Fortsatt käckt prat och till slut blev Ella lite gladare och nästan all mat gick ner!

Mossan och Ella var glada!

Hela dagen har det regnat och blåst ... men mossan kom nu på att vi båda hade ju faktiskt regnkläder och gummistövlar så klädde på oss dessa och gick ut. Letade reda på de största pölarna och så lekte Ella där! Mossan stod sidan om för hennes gummistövlar läckte redan ...

Så blåsigt regn höll vi ut i säkert 30 minuter innan vi gick in för att kolla posten och minsann om inte Ella hade fått paket! Tre böcker i från Goboken! Galet bra.

En av böckerna hade knappar med ljud och allt var frid och fröjd? Ja ett tag. För när vi stod nere i pölen fick Ella ett förslag om att gå in o plaska i varmt vatten i duschen istället. Detta glömde hon dock bort eftersom paketet och böckerna kom. Men så kom hon på det och vi fick plaskat lite.

Ella blir efter ett kort tag sur i baljan. Jag meddelar att ska hon skrika sådär så får hon sluta bada. Ella skriker och plockas därför upp ... say no more?!

Strax efter kommer fassan hem och räddar både mossan o Ella! Ella o fassan sticker iväg en runda ...
Sen är resten av dagen ganska så bra men fassan får minsann ändå känna av en krängig Ella, hur hon bara vänder från glad till pissed off!

Klart slut.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0