16 mars 2011

I fredags märkte vi att Martha blev slemmigare (fick något som såg ut som spott) i munnen. Jag googlade lite o fick bland annat upp RH-viruset. Jag tog dock inte det så allvarligt för jag tyckte att lite slem inte kunde vara så farligt.
Senare på kvällen kom Anna o Tom och jag berättade om slemmet och Annas omedelbara reaktion var RH.

Genast diagnosticerade jag o Adam att det var RH-viruset som hade slagit till. Adam googlade symptom och vi sa att blir det värre får vi ju ringa sjukvårdsupplysningen.

Lördagen var ingen skillnad. Söndagen drog jag o Martha till Halmstad för att hälsa på Louise. Både jag o Martha blev lite snoriga. På måndagen blev vi ännu mer snoriga och igår, tisdag, var det nog värst.

Idag känns det bättre och snoret är segare så Martha har fått lite nässpray. I övrigt har vi använt det oranga sugen o dragit ut lite snor.

Hon låter fortfarande lite rosslig när hon andas men hon kan sova både på mage o rygg iaf.

Nätterna har varit som vanligt faktiskt och natten till idag sov hon till 03 trots att hon la sig en timme tidare än vad hon brukar, igår blev det vid 21.30.

Tempen har vi inte kollat så där vet vi inte. Men eftersom hon har ätit, om än kanske lite mindre än annars, och kissat så har vi inte gjort något mer åt hennes "sjukdom"

Hennes bajsfärg har gått från hennes vanliga gula till mer åt det gröna hållet (började i söndags) och sen idag tyckte jag att det var mer orange.

Men som sagt, idag tycker jag det känns som att det går tillbaka och det verkar som att vi har följts åt i "sjukdoms"förloppet så jag hoppas snart vi är back on track!

Adam har klarat sig helt men Ella har varit lite snorig o hostig och därmed lite tröttare men annars som vanligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0