SmElla av?

Ytterligare en sju-uppstigning! Dock fick Ella bli väckt ... men det var ju en lång dag igår samt sen läggning så det var egentligen väntat.

Igår på förskolan blev alla päron sittandes på golvet direkt vid ingången. Idag när vi kom dit var många redan komna o satt då längst in vid ett bord ... ja, päronen alltså. Barnen lekte. O så kom vi o Ella såg inte att jag hade gått o satt mig men hon gick tyst omkring o kollade och jag hörde sen att hon ropade på mossan o jag (mossan) mitt nöt går fram o meddelar var jag sitter! Shut up! O så flyttade Ela sakta men säkert över de flesta saker från lekrummen till bordet!
Men det var inget gnäll eller så iaf.

När timmen var slut (som för övrigt återigen innehöll både 'hem' o 'sjunga') fortsatte vi till lilla lekplatsen för lite gungning o lek. O sen sov Ella i två timmar nästan!

Sen! Sen gnälldes hej vilt! Märkligt nog blir Ellas mossa mer o mer irriterad o orkar mindre o mindre vilket gör att Ella blir ännu mer gnälligare ... ja, det går rätt åt fel håll!

T.ex. så vet Ella att när hon ritar så ska kritan vara utanför munnen ... men till sist kan hon inte hålla sig o då plockar Ellas mossa bort krita o papper och Ella skriker. När Ella o hennes mossa tittar på bilder på datorn så vet Ella att hon ska låta bli knapparna för annars slutar bilderna ... o så petar hon ändå o så skriker hon.

Men då får Ella skrika och mossan får antingen andas väldigt långsamt eller bara skratta så där hjärtligt för att ändra inställning ...

Som tur är kom Ellas fassa hem o tog över resten av kvällen medans Ella mossa stack iväg till Kusin-Elin ett tag!


Tussiluran!

Fler bilder finns på Ellas bilddagbok!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0