Mycket nu.

Ella tycker det är jätteroligt att rida! Tidigare i veckan var vi på besök hos Marianne o hästarna och Ella fick en massa hästgrejer av Marianne! Det var ryktborstar, hovkrats, gummisnoddar (så man kan fläta man o svans) och ryktväska ... men sen även redig utrustning som ridbyxor, ridstrumpor och spö!

Så här hemma är det VÄLDIGT MYCKET häst o ridning!

Men det är också mycket Babar. Ella är Celeste eller kusin Arthur. Den Babarbok vi läser så bjuds Herr Tryffel in för att laga lite mat åt Babars familj. Bland annat görs det jordgubbssufflé, chokladkräm och gurksoppa. Uttryck ur boken "Hm, delikat", "Succé" o "Verkligen utsökt" används även flitigt av Ella.
Ella skojar till det med att allt hon äter är jordgubbssufflé!

Men Ella kan skoja till det med mycket annat. Extra roligt är det att medvetet kalla en sak för en helt annan. Som t.ex. att peka på en blomma och kalla det en Peugot, det kan vi hålla på med i evigheter!

---
Ja nya förskolan är nu inskolad och vi skjuter skarpt på tisdag. Det har gått galet bra och helt över förväntan! Hon har knappt tid att säga Hej Då när jag lämnar, så länge hon vet vad jag ska göra under tiden. I början var jag på Promenad men nu ska jag hem och Söka Jobb. Fröknarna är säkert den största anledningen till den lätta inskolningen. Nadia, Ida och Marjam är väldigt närvarande och uppmärksamma på alla barnen!



Ella lämnades över till farmor o farfar i morse ... så detta är lite av ett nostalgiinlägg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0