Nej, jag vill inte det?!

För något år sedan var jag i en mataffär och skulle betala med Visakortet.

Köpet medgavs ej och jag undrade om du kunde vara något annat än att det fattas pengar. Jag år svaret att det brukar inte vara det.

Nu undrade ju inte jag vad det BRUKAR vara utan jag undrade ju om det KUNDE vara något annat. Jag ställde om frågan och fick samma svar. Jag la ner fallet och när jag kom hem så visst fanns där pengar ...

Tidigare i veckan var jag på HM och handlade. Fick återigen att köpet ej medgavs. Jag frågade om det kan bero på något annat än att det fattas pengar på kontot. Får ett rakt svar: Nej!

Jag har en kamrat med mig som ställer upp o betalar och jag kommer på att mitt Visa är ju spärrat så det ska ju inte funka!

Jag meddelar detta tydligt till kassörskan: Det KAN bero på annat än att det fattas pengar på kontot!

Jag gissar på att kassörskan står o darrar än ...

Kommentera här: