Ekspärt

Besserwisser är, vad jag hört än så länge, ingen rolig person. Sällan man hör någon beskriva sin bästa sida som just besserwisser...heller ingen som letar efter någon som är lite av en besserwisser.
Vissa av oss är det...mer eller mindre, men det är iaf inget som jag vill bli utpekad som.
En som alltid berättar vad man gör för fel o hur man istället ska göra...öh, nae tack!

Anyway, varför är dom "godkända" i att sitta i tv? Min man är lite sportintresserad så vid festliga sportevenmang på tv:n får man snällt höra de s.k. expertkommentatorerna. Jag vet att det inte bara är min man som tittar på dessa tvprogram...
Hur kan så många tycka om o lyssna på besserwissrar? Är det så mycket roligare bara för det är tv?

Jag blir bara irriterad när dom (de s.k. experterna) sitter o berättar för oss dödliga o ovetande hur spelaren egentligen skulle ha passat och hur den tävlande egentligen skulle ha gjort för att få ett bättre resultat.
Men om man nu tittar på ett sportevenemang, har man då inte lite kolla på vad sporten går ut på? Göra mål, hoppa högst, komma fortast fram?

Varför kan de inte bara referera? Är det bara för lekmän? Eller kan det vara så att det till och med är för svårt...det kan man inte öva in i förväg?

Min man tycker inte så värst mycket om när jag tittar på dessa sportprogram med honom, för varje gång går jag igång med att kommentera kommentatorerna...


Så, för att sammanfatta:

NEJ TILL BRON*! STOPPA BRON*! INGEN BRO**!


* byt ut mot: sportkommenatatorerna på tv
** byt ut mot: sportkommentator på tv

Kommentera här: