Ella - the pitcher?

Ellas nya grej, sen någon kväll tillbaka ... kasta napp o filt så att vi går in o plockar upp den. Går vi inte in direkt kommer det ett 'Moschan' och 'Nappen'. Den här grejen är inte bara på kvällen när hon kanske inte somnar utan även mitt i natten/tidigt på morgonen när hon liksom egentligen sover. Och as I speak håller hon på ...
Vi vill ju inte springa in där direkt så hon tror att vi kommer in bara för att hon kastar nappen men o andra sidan blir hon arg o ledsen när hon inte har sin napp o filt så då blir det värre.

O denna lilla grejs lösning är inte Ellas päron överens om hur den ska lösas ...


O så till inskolningen.
Jag sa till direkt när jag kom att jag ville börja lämna Ella nu. Och det var okej. I fredags lämnade ju övriga föräldrar sina barn där och det gick jättebra ... o skillnaderna mot i fredags och idag är att i fredags hade vi spenderat fyra dagar där och föräldrarna droppade av en i taget lite nonchalant så fast ändå med ett Hej Då. IDAG har vi varit lediga i två dagar och alla föräldrar går samtidigt. Kalabalik! Vi var åtta föräldrar på övervåningen (en mamma kvar på avdelningen tillsammans med två personal) och i de tio minutrar som vi satt där uppe försökte vi urskilja vårt barns skrik! Efter tio minuter kommer en fröken upp o välkomnar oss ner till sex hulkande barn (2 flickor var helt oberörda, Ella var ikke en av dem). Så där sket sig den första regeln att föräldern ska inte komma tillbaka pga skrik ...
Jaa, jag vill styra upp denna inskolning och fröknarna lite!

Men så fort alla föräldrar var på plats var det lugnt igen! Så jag har pratat lite med Ella idag om att jag ju packade bilen (vilket hon känner igen och vilket var uttrycket jag sa när jag lämnade avdelningen) och att Mossan Får Packa Bilen Ibland Men Kommer Igen!
Jaja, det är bara att köra på nu. När föräldrarna var tillbaka så tog det ett tag men sen meddelade fröknarna att imorgon så lämnar vi en förälder åt gången!

Efter förskolan drog Ella o hennes mossa vidare till Lina o Fina Stina och där stannade vi till kvart över fyra!
När vi kom hem igen satt Ella o ritade med blyertspenna och papper i nästan 10 minuter utan sin mossas inblandning ... men sen hoppade hon över till stolen vid spisen (låter ju barnsäkert) för lite tillagning av middagen!


Lite allmänt:
En av Ellas böcker innehåller ordet Simhudsfötter ... det kan Ella säga. Okej, vet man inte om det så kanske man inte riktigt kan uttyda det men det är ändå himla bra tycker vi!
Däremot när Lina sa "Titta där jag pekar" fattade Ella ikke vad det betyder ...


Bilder finns på bilddagboken.
Filmer finns på you tube.



Under denna tid som inlägget skrevs så var jag nog inne hos Ella fyra ggr och hade dessutom en liten "diskussion" med Adam ... men nu är iaf Ella tyst o det var säkert fem minuter sedan som jag var inne senast o gav henne napp o filt ... hold your tummar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0