David o Ella!

Idag stannade jag kvar på förskolan i drygt en timme. När jag skulle gå sa vi att Mossan kommer sen igen, puss hej! O så ville Ella inte till Lillemor så hon gick till David istället och så vinkade vi på varandra i fönstret och Ella skrattade till o med!

När jag sen kom för att hämta henne så hade hon bara varit ledsen en kort stund när ett annat barn också blev ledset. Men det hade gått över snabbt och sen hade Ella ätit mat och sovit bra.

Ella blir väldigt glad när jag kommer men är inte på på:ig utan kan ändå gå tillbaka till lekandet!

Det kändes bra att det var så lugnt idag och att det var stor skillnad på bara två dagar!

Vi fortsatte bort till lekplatsen när vi skulle hem och stannade till där lite. Hemmavid hade Ella fått tjusigt kort från sin mormor och det har vi väl läst en tjugo gånger nu!

På eftermiddagen blir ju gärna Ellas mossa lite trött och gillar att hänga i kuddhörnan ... Ella är dock inte lika förtjust när hennes mossa ser ut att sova så Ella ropar Hej Hej Hej Hej tills man svarar. Då kom Ellas mossa på att säga: Mossan Bara Blundar. Och vipps var Hej-problemet löst! Jag fick blunda en hel kvart innan jag vaknade till att jag fick en legoplatta i huvet som Ella ville bygga med!

På kvällen innan läggdags läste vi om och om igen om fåret och har nu lärt oss att fårmamman kallas Tacka och fårpappan kallas Bagge ...

Nya bilder och filmer finns på sina respektive platser ...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0