Februari 2018 - första helgen

Ach, du meine!
 
Vilken start på månaden! Först fyller Martha sju år sen döps Kevin och så avslutar jag och Anni med lite havsbad.
 
Martha vaknar redan strax efter fem på morgonen, på sin födelsedag, och ropar om vi har glömt bort henne?! Håll i hatten, vi kommer vilken timme som helst.
Efter sång och paket följer skola. På em är det dags att få fart på beställd middag: falukorv i ugn med ananas och ost. Till det skulle det vara hemmalagad potatismos. Detta hade Martha önskat för ett tag sen ... så hon blev klart lite besviken när det väl serverades för detta var hon inte riktigt sugen på. Snopet :)
 
Sen kom hungrigt fölk för lek, prat och mat!
 
Efter huvudrätten kom efterrätten: glass med choklad- och kolasås! Men för att få tag i fikan så hade Ella gjort ett uppdrag som innehöll stöldgods!
 
Sång och ljusblåsning innan glassätning!
 
 
Nästa dag fyllde Anna (peppes) år så vi skype sjöng vi för henne ... strax efter att de hade sjungt för Martha :)
Resten av dagen var Kevins! Simon och Sandras son som föddes i september döptes och sen firade vi honom med att äta både smörgåstårta och vanlig tårta! Till det dracks kopiösa mängder Coca Cola - festernas dryck!
 
På kvällen var det Mello men den sparade vi till söndag morgon! Och när den var slut blev det lite lunch med Anni och Ellen. Sen drog Ellen, Martha, Ella, Sabine och Ingvar till arenan för att se Alladin som teater. Och medan barnen roades drog jag och Anni till Pålsjöbadet för lite havsbad.

Till min stora besvikelse kom jag bara i med benen sen fick jag så fantastiskt ont att jag inte klarade mer. Anni, den mer brutala av oss, tog helkroppsdopp! TVÅ gånger! Som avslutning njöt vi av en fika i solen innan en promenad hemåt.
 
 
 
 

Kommentera här: