Tisdag 22 augusti

För någon vecka sedan fick jag en för tidig födelsedagspresent av Adam päron. Ett besök hos Peter Untersteiner där jag även skulle få testa på att köra travhäst! En present jag verkligen har sett fram emot! Även Cornelia och Stoffe hade fått denna present så vi alla skulle mötas upp där.
 
Efter körningen var alla så här glada!
 
Jag, Stoffe, Cornelia och Adam fick köra travhäst. Tandem med antingen Peter Untersteiner eller hans medträndare Klas.
 
Jag och Stoffe var först ut. Jag åkte med Peter och fick köra Bermuda Snapper. Taggad och klädd som ett proffs!
 
Tiden gick så fort med det var nog ett varv (1300 meter) skritt, sen två varv uppvärmningstrav och sen två varv TRAV!
 
Glädjen att ha fått testa detta! Bermuda Snapper hade inte tävlat än men nu borde den vara redo.
 
Adam är sjukt taggad, det lyser igenom i kroppsspråk och ansiktsutryck!
 
Cornelia var också nöjd och här efteråt ska Adam ta ut en stor sväng för att kunna svänga in i stallet. Det gick!
 
Lite genomgång av olika sulky samt avspolning av snälla hästar.
 
Som om inte travet var nog så avslutades kvällen med ett besök på Pio!
 

Kommentera här: