Fredag 25 augusti

Fredag och dags för lite camping för mig och barnen! Vi skulle sova i husvagnen och vi fick även med oss Elinor och Marianne på denna festlighet.
 
Vi behövde en sovsäck till så vi körde inom Brunnby efter skola och jobb. Vi hann även klappa djur och plocka bär.
 
Vi hann njuta av blommor och Svånk!
 
Martha övade på ett trix: att hon lägger sig ner och då gör Svånk det också.
 
Vi fortsatte till hästarna där Marianne hade fullt upp med ridning så vi passade på att köra lite sulky med Katja!
 
Sen hade Marianne lite att fixa innan själva campingen började så då skulle jag fixa en eld för grillning av korv. Vilket skämt! Som tur var kom Myran precis och hon har ju lite av den rätta knycken, som tur är. Så det blev en massa körv med bröd till alla till slut! Mycket mysigt och mumsigt.
 
Sen skulle husvagnen bäddas och barnen borstade tänderna och nattades. Ellinor o Martha somnade rätt snabbt där i storsängen. Ella tog lite längre tid på sig och för egen del kändes det som att jag aldrig somnade ... men det gjorde jag ju. Till slut var äntligen kl 7 och vi kunde gå ut och börja jobba inför dagens ridlektioner. Men först frulle!
 
Ellinor och Martha nöjde sig med lek, Ella orkade med en ridlektion och jag orkade med två lektioner på marken innan vi drog hemåt igen!

Kommentera här: