Hur man FÖRLORAR 1 timme men VINNER 12 kronor

Åkte tåg igår mellan Varberg och Helsingborg.

Satt på tåget och tänkte att jag på 25 år nog har åkt ca 200 tågresor.

Det mest dramatiska som har hänt mig under dessa tågresor är att jag somnade en gång ... men det löste SJ genom att låta det tillbakagående tåget vänta in mitt tåg så jag kunde hoppa på det!

Jag gillar SJ.
---

Igår när jag stod i kö till biljettautomaten kom det fram en dam som frågade om jag kunde köpa en biljett till henne om hon betalade kontant till mig.
Det kunde jag såklart.

Hennes resa kostade 88 kr.

Jag hade ingen växel på hennes hundring men hon var så nöjd så!
(That makes two of us)
---

Så jag gick på tåget, 12 kronor rikare ...

Strax innan Båstad stannar tåget och vi får meddelandet att här ska vi stå i 40 min på grund av SOLKURVOR ...

Dessutom skulle vi bara kunna köra i 30 km/h utmed Båstadsträckan.

Det gav en försening 1 timme och 5 minuter.

Men det var nedan resa värd!


Jepp, en Stawberry daiquiri i poolen kvällen innan ...

Kommentarer:

1 syster lisa:

skriven

omg, partycarro e tbx!!!

Kommentera här: