Galen!

Jag blev nästan helt galen idag!

Vi har ju ställt Flickan i kö för barnomsorg i kommunen. (o jaa, jag är väldigt glad o tacksam att vi har den fantastiska servicen i sverige) För att göra rätt för oss i ansökan så läste vi naturligtvis hur man skulle göra.
Vi satte två val av förskolor som ligger nära hemmavid och önskade barnomsorg från den 14 december.

Chop chop!

Nu är det mindre än 1 månad kvar o vi har inte fått någon information om när vi ska börja inskolning eller liknande.

Chop chop!

En snäll kamrat meddelar att vi nog ska ringa o kolla upp detta.

Får då info om att vi BARA står i kö till de två alternativ vi har på ansökan och det är NITTON ungar som ska in för Flickan! Den snälla människan som informerade om detta jobbade på själva den skolan så hon kunde ju inte göra så mycket. Så jag ringde upp ngn tant på kommunen för att fråga hur vi ska göra om vi vill stå i kö för PLATS, oavsett var. Det tyckte hon lät konstigt för då kunde vi ju komma i andra ändan av stan! Jaaa, det vet vi väl...det är ju därför man ÖNSKAR ett ställe!

Argh! Det kryper i kroppen mig bara jag skriver detta nu. Vill skrika högt i någons öra hur feeeeeeeeel dom har!!


...o andas ut!...

Kommentarer:

1 mormor:

skriven

inte ska du bli arg?! vi har ett väl fungerande nät i sverige, ingen förstår det men det finns........

Kommentera här: