No shit?

Ni vet när man återberättar något roligt så är det liksom inte roligt längre..."man skulle varit där"...

Nu var inte ens jag där...jag fick bara höra i andra hand o det blir säkert ännu sämre i andra hand men framför allt i skrivande version...men jag har inte så mycket annat att komma med ändå så...


Min man, hans kusin o deras fassor (på stan??) var i Stockholm o kollade matchen mellan Sverige o Danmark...dom hittar inte riktigt till stadion så dom frågar en tant om hon vet var Solna station är?
svarar denna tant dom på väldigt klar stockholmska: Jag vet inte, jag är från Amerika!
Kusinen svarar: Ja, det hörs på dialekten!

I know!! Inte alls kul att läsa men när man hör det o de härmar tanten o hennes stockholmska när hon svarar...jag skrattar nu när jag skriver!

---
Landslagsmannen heter: Pär-Ola Olsson

Kommentarer:

1 Martina:

skriven

Ja tyckte faktiskt att det va lite roligt, man får liksom leva sig in i situationen... de e ja bra på! idag är det synd om mig, hemma och har ooont i magen... buhuu...

Kommentera här: