Kommunikation!

Jag vet att vi oftast "diskuterar" pga vi tänker på varsitt håll o sen inte berättar för varandra hur vi tänkt.

T.ex. idag så skulle vi lämna Flickan hos min moster hela dagen så jag o min man fick lite ledigt.
tänker jag att jag tar Flickan på morgonen, gör henne i ordning o går sen bort o lämnar henne. Under tiden vi är iväg kan min man göra sig i ordning o han får därmed sovmorgon. När jag sen kommer hem går vi bort till konditoriet o äter sån frukost där som vi har pratat om att göra jättelänge...
Så tänkte jag!

Min man tänker istället att han går upp o äter frukost medans jag o Flickan håller på med annat för han tänkte följa med o lämna Flickan.
(Redan där blir jag lite pissed för då är ju vår fin-frukost redan förstörd!)
säger iaf jag att han kan ta det lugnt så går jag själv o lämnar Flickan. Ja, det var okej.

Så kommer jag hem efter att ha lämnat Flickan...då är han inte klaaaaar! För då har han suttit vid datorn!

JAG BLIR GALEN!

Kommentera här: