Vattentätt?

Tycker egentligen det är lite mesigt med tvättmaskin...

Så i morse la jag madrassen* till mormorsängen i badkaret med tvätt- och diskmedel Sen när jag kom hem från jobbet tog jag på gummistövlarna (som för övrigt läckte in vatten?!) o trampade runt i badkaret så madrassen skulle känna sig riktigt tvättad!
Å sen sköjning o stampning o sköljning o stampning...

Sen tänkte jag att jag låter madrassen stå i badkaret...så kan den torka där lite käckt! Visst vettu! Funderade ett tag på hårtorka den...
Gav upp...det var som tur va ledigt i tvättstugan så det blev centrifugering o torkskåp i 20 min och
VIPPS! Som en ny madrass!

Så lite tips så här inför sommaren...skumgummimadrasser (eller jag vet inte om det är skumgummi) funkar finfint att tvätta i tvättmaskin...om man inte vill ta reda på om gummistövlarna läcker!

---------------------
* den har nog inte använts på minst 10 år så den luktar därefter o hade också fått en snygg grå hinna...

Kommentarer:

1 Syster Lisa:

skriven

Du är så fiffig så jag vet inte va jag ska säga faktiskt! Jo, nobelpriset borde finnas i kategori:''Mest fiffiga hemiden som alla kan göra'', då kommer du vinna den, garanterat.. Men eftersom det bara är gamlingar som vinner får du nog vänta många år, men det är värt det! =)

Kommentera här: