mus vs tejp

…startar ju två datorer på morgonen…o pc:n brukar va snabbast…idag var det mac:en…men musen på mac:en ville inte funka på skärmen…men det är ju smidigt med den för mussladden går ju in i tangentbordet så jag såg att den ramlat ur…tryckte in den…funkade fortfarande inte…av någon anledning lyfter jag o tittar under musen o där sitter ej tejpbit över den röda lampan…jag har ju "ärvt" musen så jag tänker att den nog suttit där hela tiden för att annars kanske något ramlar ut…men jag provar iaf o ta bort tejpen…inget ramlar ut o musen funkar!
Nu över till pc:n som är redo att starta upp program…musen funkar inte!?!...lyfter jag på musen o kollar efter tejp?? Nono, jag försöker kolla att muskontakten sitter ordentligt i datorn…men jag har ett väldigt djupt skrivbord o når inte riktigt bak för att kolla…hänger där o trixar med lite sladdar och ser till slut att joo, den sitter fast…nu! lyfter jag på musen…minsann om inte där sitter en tejpbit

Är ju inte helt lost o fattar att det är någon som har trixat med mina musar/möss…tur är att jag är bland de första på plats så det är ingen som har sett mitt försöka att "röra" igång musen…jag misstänker en skyldig o funderar på att ge tillbaka…men jag orkar inte…jag löste det ju!

Kommentera här: