Bättre öva än illa tala...

Igår hos barnmorskan, försökte jag öva upp min lättsamma, sociala kompetens...

Jag säge
r: Oj, vad den rör sig!
Hon svarar: Jaa, du vet den måste bygga upp sina muskler det är viktigt.

Jag tänker
: No shit! Men jag menar ju att med tanke på att den rör sig så mkt så kunde jag väl fått känna av det...tycker jag.

 

Jag säger: Det ser inte så bekvämt ut!
Jag tilläggstänker: Med tänke på utrymmet så förstår jag att valet ligger mellan båda knäna på samma sida om huvet alt varsin sida...typ!
Hon säger: Jodå, annars skulle den ju inte behållt sin position.
Jag tänker: Asså, jag fattar! Ungen är ju sketavig o för viga personer är det inget problem att ligga som en boll...jag tänkte ju närmre på en själv som har knappt kan sitta på huk.


Jag sammanställer: Öva med folk du känner...innan du tar det med övrig befolkning!

Kommentera här: