Multiplikationstabellen

Måste ju börja räkna mammaledighet o sånt...jag vet inte så mycket om varken mammaledighet eller sånt...tur man har sina matematikkamrater kvar!

Varför lärde vi oss (jag menar, det är ju inte självvalt!) bara upp till 15:s gångertabell?

Skulle behöva kunna så mycket mer nu (för hur jobbigt är det inte att plocka fram miniräknaren...inte ens Lilla Professorn kan hjälpa till!)...

(Månadslön * 12)/ (365 * 0,8) = dagslön för en mamma
Sen fick jag info om någon sjukpenning o ettåriga barn??

Kanske ska flippa ut, leva lite på kanten o bara chansa lite?
(Jag menar jag har ju verkligen inte tid att sitta med sånt hääär! Jag har mat som ska lagas o tvprogram som ska följas!)

Kommentarer:

1 syster Lisa:

skriven

Ja vem har tid att planera något som ska underhålla en i ca 1 år? Det kan ju någon anna fixa, så det är klart när man ska börja använda det, =) Men du är ju så effektiv Carro, så det hinenr du nog fixa!

2 mamma:

skriven

voine, voine.... det e inte lätt att vara hemmafru & mamma

Kommentera här: