Departed

Var på bio igår...inte vilken tid som helst utan den som börjar halv tio...på kvällen!

Filmen heter The Departed o på väg till bion stannade vi till på Videomix för att köpa lite godis...jag nöjde mig med Krokofanter (dom ligger tre o tre i en färdig påse)...var himla sugen men väntade tills jag kom till bion.
För den som inte vet vad Krokofant är...det är sånt vitt skum i en avlång cylinder som täcks av choklad o strössel! Det vita skummet ska alltså vara mjukt o kanske lite lite segt...
Vad Krokafant INTE ska göra är att kunna knäckas...den ska INTE knastra eller vara svårtuggad! Det var samtliga tre Krokofanter i min påse o jag ville bara skrika till Videomix!

Jag skrek inte...jag fick en godis av min man för att få bort min äckliga smak i munnen...blev ännu mer irriterad när våra biogrannar PRATAR i början av filmen!! Till slut gav jag dom ondaögat...det gjorde susen!

Å så över till filmen...där de stora rollerna spelas av Leonardo diCaprio, Matt Damon, Jack Nicholson, Mark Wahlberg, Martin Sheen och Alec Baldwin! Samtliga gjorde himla bra ifrån sig så filmen var riktigt lyckad! Några små o snabba överraskningar i slutet gjorde filmen ännu bättre. Den var helt klart värd biobesöket men funkar säkert lika bra hemma framför tv:n...

Kommentarer:

1 syster Lisa:

skriven

Att dem kan slarva så med godis som folk faktiskt ska äta!! Dålig stil asså!
Men bra att filmen höll sig bra, så ni kunde jnuta va något, och att Adam delade med sig.. (ännu en gång) =)

Kommentera här: