Tal

Dagens informationstal: 100/70, 4.9, 118, 144, 67.4 och 27
Skulle gissa på att de är: nåt blodtryck, sockergrej, hb, hjärtslag, vikt och cm

Återigen låg jag på kurvan...eller det är väl inte JAG som är på kurvan utan min inneboende! Förra gången mätte hon ju 22-23 cm o hon prickade in 22 (fast 23 hade varit exakt på kurvan)...men nu hade hon inte så mycket att välja mellan!

Det känns bra att den som mäts vet att det är viktigt att följa regler o hålla sig till fakta!

Just det, sist gjorde de en blodgruppering på mig...varför lita på vad jag vet?!
Det gav ju att jag var Rh- NEGATIV (no shit!)... o så fick jag en broschyr om det...oh tack snälla!

Kommentarer:

1 Anna:

skriven

Ta det lugnt med godiset i påsk! Kommer du upp på 7,0 i blodsocker så får du dricka en sliskig sockerlösning och vila i några timmar för att sedan testas igen...och har du otur så kan du få graviditetsdiabetes! Men då skulle du skilja dig ifrån mängden och det skulle bli spännande!

2 caroline:

skriven

Nee, det med diabetes låter inte så kul, så det hoppar jag nog över! kolon pe

Kommentera här: